Friday, April 1, 2011

hati tak kan pernah menipu.............

terfikir sejenak di qalb ini...
keras benarkah...
degil sangatkah...

aku tahu bukan ini diriku sebenar..
apa yang jadi..
asbab hati yag terluka..
hati kecewa merundung rasa...

sekian lama..
ku beri jutaan cinta...
tapi patah terkesima asbab bahagia....
bukan ku tidak selesa..
bukan ku tak tumpang gembira..

tapi cuma..
aku rasa terhina...
terbuang sinis di sisi dirinya...
ku rasa seolah manusia paling gembira bila dia bahagia.....
tak perlu rupanya rasa itu...
tak perlu rupanya gembira ku itu...
terkilan benar hati ini...

cuma ku tak tahu bagaimana harus ku cerita..
agar hatinya tidak pula terluka..
ku harap dia akan kekal bahagia...
tanpa aku pendamping dirinya...

kalau cerita semalam masih diqalb......
mungkin dia akan terasa..
benar kata MU Ya Rabb....
hati tidak pernah menipu....
hati kecilku jua begitu..
terentak terguris tapi masih ku tepis...
husnuzon masih ku pegang..

tapi..
cukup sekadar satu berita..
buat aku menyedari...
benarnya kata Mu Ya Rabb..
hati tak kan pernah menipu.....
hati tak kan pernah menipu.....

4 comments:

kakak said...

ni pasal sape ye...
let me guess..
you friend ZZZZ
tul ker???

iman mujahid said...

jgn ko meneka sembarang...hahhahahha

Anonymous said...

april f00l...XD

iman mujahid said...

sronok npk Anonymous...??? hahahhaahha....aku berduka ko gumbira hah...sungguh x adil....^__^

Post a Comment