Tuesday, March 22, 2011

aku terfikir.....

aku terasa ingin bercerita kepada dunia...
sehebat mana pun kita..
pasti terkesan bila kehilangan yang dicinta..
biar aku melaung pada semua..
titisan airmata.....
pasti menugah  jiwa yang tega...
lambaian terakhir pasti mengundang derita....

aku menyaksikan kesekian waktu...
bila yang dijemput pergi tanpa nafi...
maka disitu mula tersaksi...
pedih dijiwa tersiat diri.....
lantaran tahu rindu menanti...

siapa pun kita..
apa fahaman pun kita...
apa akidah pun jua..
cinta itu tetap membara.....

aku mula merasa..
kasihan pada diri mereka..
akhir tanpa Hidayah Yang Esa..
Jiwa jua mula tertanya..
adakah diri turut berdosa...
pernahkah ku melaung pada mereka..
Islam itu agama mulia..
Bukan melayu menjadi sanjungan..
Tapi Tauhid menjadi tunjangan....

ku melihat hati sendiri..
mempersoal akidah diri...
penuh sudahkah iman dihati..
andai Islam masih sendiri...
pejuang-pejuang semakin tidur..
alpa dengan urusan duniawi..

andai satu hari nanti..
ajal datang membawaku...pada siapa harus ku mengadu...
meminta tolong atas alpanya diri...
setelah hidup selama ini...
belum tertegak syiar Ilahi.....